jún
2

Körömpörkölt zuzával

Címkék: konyha | Szerző: marcsi72 | 12:48 pm

Miki receptje:

Az interneten talált két jónak tűnő receptből, emlékezetből és saját szájíz szerint gyúrtam össze ezt.

Ez az adag elég 5 egészséges magyar felnőtt dugig evéséhez.

Alapanyagok:
2 kg köröm, 1 kg csirkezúza, kb. 1kg vöröshagyma, 1 fej fokhagyma, zsír, olaj, vagy baconszalonna, 2 fej paprika, 2 meghámozott paradicsom, kb. 1 csapott evőkanál só, 2-3 evőkanál pirospaprika, 1 kávéskanál erőspaprika, fél kávéskanál cukor, kevés darált bors.

A körmöket alaposan megtisztítjuk, otthon (ha van) gázégőn leégetjük a szőrt, (egyszer én megborotváltam), szabadtűzi bográcsozásnál rácsra rakva a tűzön megpörköljük, majd lekaparjuk és mossuk.
A lábasban vagy bográcsban én szalonnát pirítottam zsírnak és a hiányzó mennyiséget olajjal pótoltam (itt nem kapható zsír), majd a hagymákat apróra vágva pirítjuk. Ha majdnem félig kész, belerakjuk a vékonyra szeletelt paprikákat, majd a vége felé a meghámozott és felkarikázott paradicsomokat.
Ezután beletesszük az apróra darabolt körmöket és jól átkeverjuk a hagymával.
Felöntjük kb. 1 liter vízzel, sózzuk, cukrozzuk, belerakjuk a fokhagymát és kb. 15 percenként megkeverjük.
Fel óra elteltével belerakjuk a zuzát is.
Gyenge rotyogás mellett kb. 2 óra elteltével belerakjuk az őrölt paprikát is (nehogy odakapjon es megkeseredjen).
Ha szükséges, kevés vizet adunk hozzá, én akkor szeretem, ha jó szaftos, de nem híg. Kellő mennyiségű szaft nélkül élvezhetetlen!
Kb. 3,5 - 4 óra a főzési idő, akkor jó, ha a szaft sűrű és nagyon ragadós és a köröm magától elválik a csonttól.

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr112050542

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lahnajärvi 2010.07.19. 13:20:12

IsmĂŠt egy jĂł hĂŠtvĂŠgĂŠt tĂśltĂśttĂźnk Lahnajärviben. Ez HelsinkitĂľl olyan 100 kilomĂŠterre nyugatra, mĂŠg Salo elĂśtt egy nyugodt kis tĂł, ahol a cĂŠgnek van pĂĄr kellemes fahĂĄzacskĂĄja. JĂł kis tĂĄrsasĂĄg ĂśsszejĂśtt, hĂĄrom hĂĄzat is megtĂśltĂ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása