feb
3

Mosogatószer mosódióból

Címkék: konyha | Szerző: marcsi72 | 5:00 pm

Ez a gyanús kinézetü lötty mosódió héjból készült: 10 héjat törtem össze és főztem 10 percig fél liter vízben, a dobozán levő leírás szerint. Szinte egyáltalán nem habzik, de jól oldja a zsírt, akár a normál mosogatószer..

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr491727299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soskati 2010.02.05. 22:28:55

Hol lehet mosódiót termeszteni?

Most komolyan, ez mit jelent? Dió dió? Dobozban??? Hol kapható?

Narancshab 2010.04.08. 11:04:37

Szia Marcsi!

Milyen módszerrel mosogatsz? Tegnap én is elkészítettem a mosogatószert. Igaz, én mosódió porból. A hatásával nincs semmi bajom, de olyan rossz érzés vele mosogatni. Mintha csak tiszta vízzel mosnám az edényeket. Ezért folyamatosan öntöm a szivacsra a löttyöt... Nem lehetne valahogy mosogatószer szerűvé tenni? Vagy Te a mosogatóvízbe öntesz belőle? Mennyit?

marcsi72 2010.04.09. 09:34:39

Szia!

Nekem is ez volt vele a bajom. Szinte egyáltalán nem habzott, és csak öntöttem a szivacsra a löttyöt, pont mint Te... Persze hamar elfogyott. Lehet, hogy lehetne adni hozzá valami habzóanyagot, de nem tudom, hogy van-e ilyenből környezetbarát. Azért készült eredetileg a lötty, mert a mosódióval mosást Miki nem szerette, szerinte nem mosott olyan jól, mint a vegyszerek, így kezdeni kellett valamit a megmaradt diókkal.

Narancshab 2010.04.09. 09:48:12

Szia!
És végül mire tudtad elhasználni? Én a mosódiós mosással meg vagyok elégedve. Bár most épp ott tartok, hogy elhasználom a még itthon lévő mosószereket, de utána végleg átállok a diókra. A gyerekeim koszos, játszóruháin teszteltem, és szépen kihozta a koszt belőlük. Igaz, adtam hozzá mosószódát is, a fehérekhez meg mindig teszek nátrium-perkarbonátot.
De vettem mosódióport, hogy tisztítószert készítsek belőle, de így nem tudom, akarom-e igazán. mosni a porral biztos nem fogok, mert nem szeretnék "saras" textil zsákocskákat pucolni. Te végül mire használtad? Vagy mosogatásra használtad el?

marcsi72 2010.04.09. 09:55:37

Szia Zita,

A doboz felét mosáshoz használtam, csak egy kicsit kellett összetörni a diókat, így a zsákocskákat egyszerű volt tisztítani. A maradékból lett a mosogatószer. Jó, hogy szépen kiszedett Nálatok minden koszt, én a 'ház urát' nem tudom meggyőzni...

Narancshab 2010.04.09. 15:19:29

A diók után könnyű tisztítani a zsákocskát, csak a porral vagyok gondban. Gyakorlatilag "sár" lesz belőle. Meg azt sem tudom elképzelni, hogy úgy be tudom kötni a zsákot, hogy a por ne jöjjön ki belőle. Ha meg túl szoros, lehet, hogy ki nem tudom bogozni...
Az én férjem teljesen odáig van a diótól. Ő nem akarja megérteni, miért nem jó nekem így a mosogatás. Márpedig nem jó érzés, az biztos, de hát persze nem ő mosogat, és mint tudjuk, kibicnek semmi sem drága! :-)
Szép napot Nektek!

marcsi72 2010.05.07. 15:01:44

Mi lett a dióporral, sikerült felhasználni?
Tök jó, hogy a férjed is 'zöld', az enyémet néha nehéz meggyőzni...

Anita12 2010.11.10. 08:47:22

Sziasztok,

Néhány szerintem hasznos tipp: habosabb ugyan nem lesz az állaga a "szernek", viszont célszerű hozzáadni teafa olajból egy két cseppet, mert fertőtlenít, baktérium,-és vírusölő hatása van. Arról nem is beszélve, hogy természetes anyag.
Egyébként a férjem is én is nagyon elégedettek vagyunk a mosódióval. Mosószódával használva kiszedi a makacs foltokat is (annyi,hogy fel kell higítani a szódát langyos vízben és úgy betenni a ruhákhoz). Fehér ruhákhoz pedig öko fehérítő sót használok (plusz dió), amit higítatlanul a tartályba teszek és szép fehérek tőle a ruhák. Remélem tudtam hasznos tippeket adni:-)

marcsi72 2010.11.10. 08:51:28

Köszi a tippeket, nagyon jó mind, főleg a fehérítő! Ha megyünk haza legközelebb, veszek újra diót, plusz az általad ajánlott adalékokat is és kipróbálom őket :-)

SchKata 2010.11.13. 17:55:47

Szia Marcsikám! Én a mosódió helyett mosómedvét használnék. Egyszerűen megbíznám, hogy mosogasson el :)
süti beállítások módosítása