okt
16

Piros nagyvirágos ruha

Címkék: varrás | Szerző: marcsi72 | 12:00 am

piros_nagyviragos_ruha_megkotve.jpgModell: Burda 2013/5, 101.

Anyag: viszkóz

Évekkel ezelőtt vettem egy viszkóz kánikularuhát, amit imádok, de már nem sokáig bírja. Hasonló fazont akartam varrni, lehetőleg rögtön többet is...

Új szabásmintát próbáltam ki hozzá: mély, kerek a nyakkivágása, elöl-hátul ráncolt, ferdepánttal szegve, a karkivágás szintén. Külön szabott vállpántja van, derékban bő (ahogy a minta-ruha). Eredetileg ez csak egy felső, de én két sor fodrot varrtam rá szoknyának. Mindkét fodor 30 centi széles, a felső 1.5 m, az alsó 2.5 m bő. Lehetett volna bővebb az alsó fodor, de nem volt több anyagom.

A varrásráhagyásokat overlock-kal dolgoztam el.

Az anyag nagyon vékony, könnyű, de viszonylag jó tartású, ezért eláll derékban, a próbánál kiderült. Az oldalvarrásba megkötőt raktam. 

A felhajtásba varrtam 'nehezéket', azaz gombokat, hogy kicsit kevésbé fújja fel a szél. Más megoldás sajnos nem volt. A gombok miatt nem tudtam belül duplán behajtva szegni az alját, ezért ferdepánttal szegtem el a szélét a felhajtás előtt. Így már pont elfért a varrógéptalp a gombok mellett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr6718158424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása