jan
9

Kék mohair sapka

Címkék: kötés | Szerző: marcsi72 | 12:00 am

kek_mohair_sapka.jpgFonal: Sandnes Garn Kos (9% gyapjú, 62% bébi alpakka, 29% polyamid), kész szőrmebojt

Bélés: elasztikus viszkózdzsörzé

Az alsó szélen kezdtem 100 szemre, 5-ös tűvel. Patentkötéssel (1 sima, 1 fordított) kötöttem, 14 cm-t, utána simán. 10 szemet szaporítottam, először az 5. szem után, utána 10 szemenként: a két szem közti szálat csavartan lekötöttem.

Kb 28 cm-es magasságnál fogyasztottam először az ötödik, majd minden tizedik szemen. A következő fogyasztásokat mindig ugyanazon a szemen csináltam. 3 sor fogyasztás után a középső szemeken is elkezdtem fogyasztani ugyanígy. Amikor már csak kb 15 szem maradt, lezártam a maradék szemeket: áthúztam a szálat egyszerre minden szemen, szorosra húztam és elvágtam a fonalat.

A bélést összevarrtam overlock-kal, behajtottam az alját és leférceltem, majd kézzel varrtam a patentkötéses rész közepére (kicsit feljebb mint a hajtás vonala). A bélés az alábbi minta alapján készült (finn nyelvű): https://kangaskapina.fi/resources/files/Pipokaava.pdf.

A bojtot végül kézzel varrtam fel, ez egyben össze is fogja a sapka és a bélés csúcsát.

kek_mohair_sapka2.jpg

kek_mohair_sapka_beles.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr3818005810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása