ápr
25

Szupervastag sapka

Címkék: kötés | Szerző: marcsi72 | 12:00 am

szupervastag_sapka.jpgA karácsonyi vásárban vettem ezt a két fonalat birkatenyésztőktől, tiszta gyapjú mindkettő, a bélés elasztikus pamutdzsörzé.

60 szemre kezdtem fekete fonallal, 7,5-es tűvel, egyenesen kötöttem 9 cm-t, utána fogyasztottam minden 2. sorban: a szélszem melletti 2 szemet összekötöttem, utána minden 15-ik szemen 2 szemet úgy, hogy a szemet leemeltem, az előtte és utána levő szemet összekötöttem és a leemelt szemen áthúztam. Az utolsó előtti szemen is fogyasztottam, de csak 1 szemet. 20cm-s magasságnál a maradék szemeken áthúztam a fonalat és szorosra húztam. 

A szegélyhez felszedtem a kezdő sor szemeit kék fonallal és 2 sima, 2 fordított mintával kötöttem 13 cm-t, majd lezártam a szemeket. A fekete részt a fonákjáról horgoltam össze, a kéket a színéről, hogy felhajtva ne látsszon. 

A bélést összevarrtam, felszegtem az alját rugalmas öltéssel, majd kézzel varrtam a szegély hajtásvonalára. A bélés az alábbi minta alapján készült (finn nyelvű): https://kangaskapina.fi/resources/files/Pipokaava.pdf.

A tetejére készen vett nyúlszőr bojtot varrtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr5017791300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása