jan
24

fenyvisszaveros_sapka_anyukamnak.jpgFonal: Menita Lasse (75% gyapjú, 25% polyamid) és Novita 7 Veljestä, fényvisszaverő szalag (1 mm széles), bélés: elasztikus pamutdzsörzé

Modell: Kötés Horgolás 1972 (Kossuth kiadó), 123-as modell (persze ott nincs bélés, se fényvisszaverő szalag)

102 szemmel kezdtem, körkötőtűvel, 2 sor fordított kötés után jött a bordás minta: 3 sima sor, 1 fordított, ekkor a szalagot hozzáfogtam a fonalhoz. 5 cm után elfogyott a szalag. A bordás minta végén 2 sor fordított van, ezután simakötéssel folytattam és fogyasztottam: minden 25. szemen 3 szemet simán összekötöttem minden második sorban. Mivel így még nagyon picike volt (egyáltalán nem olyan, mint a könyvben), az aljáról felszedtem a szemeket és bordás kötéssel kötöttem kb 4 centit. Az eredeti fényvisszaverő szalagot nem lehetett kapni, egy vékonyabbat vettem, a bordás minta első felén azt fogtam a fonalhoz.

A bélést összevarrtam, felhajtottam az alját, majd kézzel varrtam a sapka szélére. A bélés az alábbi minta alapján készült (finn nyelvű): https://kangaskapina.fi/resources/files/Pipokaava.pdf.

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr3716783118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása