máj
13

Átalakítások

Címkék: varrás | Szerző: marcsi72 | 11:32 am

Kétféle változtatás/javítás következik, amik nemrég készültek el:

  1. farmerdzseki rövidítés
  2. bőrdzseki szakadt zsebének megvarrása

Farmerdzseki rövidítés: az új hossz bejelölése után le kell bontani az alsó pántot (sokáig tart és macerás), aztán az alját levágni az új hossz-pánt szélessége méretre. Az alsó pánt színét a dzseki fonákjára fordítva rá kell varrni, aztán a pántot a dzseki színére fordítva, a felső szélét behajtva duplán rátűzni az eredeti tűzőcérnával egyező színű cérnával.

Bőrdzseki javítás: hasítottbőr dzsekiben nem szabad esőben kimenni, mert nagyon könnyen elszakadhat. A Miki dzsekije kétszer is megtette, mindkét zsebe fölött, szerencsére van itthon egy csomó bőrdarabka a javításhoz. Először kibontottam a bélés bevarrást alul (csak a két végén hagytam meg pár centi varrást), majd egy-egy pántot tettem a szakadások alá és megvarrtam  (bőrvarrótűvel), ez talán tartani fog egy ideig. Egy bőrdarabkát formára vágtam, aztán két egyforma darabra, ezt varrtam a zsebek felső szélére, az eredeti tűzéssel azonos színű cérnával, eltakarni a javítást. Végül vissza kellett varrni a bélés alját, a dzsekit kifordítva a két szélén géppel, aztán visszafordítva (nem volt egyszerű áttuszkolni egy bőrdzsekit egy 20 centis nyíláson) a nyílást kézzel bevarrni.

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr81991772
süti beállítások módosítása