dec
17

Karácsonyi mandulás keksz

Címkék: konyha | Szerző: marcsi72 | 12:00 am

mandulas keksz.jpgNem szép, de isteni az íze...

Hozzávalók:

45 dkg liszt, 45 dkg vaj, 24 dkg darált mandula, 27 dkg vaníliás porcukor, 3 tk. fahéj, 3 mk. őrölt szegfűszeg, 3 mk. őrölt gyömbér, frissen reszelt szerecsendió (ízlés szerint, de ki is hagyható), 3 citrom vagy narancs reszelt héja, kevés citrom vagy narancslé, csipet só

A lisztet nagy keverőtálba mértem, majd hozzáadtam egy csipet sót, a felkockázott vajat és elmorzsoltam. Ezután beleszórtam a darált mandulát, a vaníliás porcukrot, a fűszereket, és a reszelt citromhéjat. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam, a tálat lefedtem és egész éjszakára a hűtőbe tettem. Ha erre nincs idő, minimum 3 órát pihenjen a hűtőben.

Másnap reggel egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, a sütőt előmelegítettem 180 fokra.

A tésztát lisztezett deszkán nagyjából 5 mm (lehet kicsivel vastagabb is) vékonyra nyújtottam a tésztát, majd karácsonyi formákkal kiszaggattam. A kiszaggatott kekszeket a tepsire raktam, betoltam a sütőbe, a hőmérsékletet mérsékeltem 165 fokra. 10 – 13 perc alatt megsütöttem. Akkor jó, ha már van egy kis halvány barna színe. Ilyenkor még kicsit puha, de ahogy kihűl, ropogós lesz és omlós. Jó, ha szemmel tartjuk, mert könnyen túlsülhet és kiszáradhat.

Eredeti recept innen: http://rizsazzunk.cafeblog.hu/2013/12/01/karacsonyi-mandulas-keksz/

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr655687217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása