okt
28

Almalé

Címkék: konyha | Szerző: marcsi72 | 9:46 am

almale.jpgA szeptemberben kapott almából a dzsem mellett készült almalé is. Nem mertem addig feltenni ide, míg meg nem kóstoltuk.

Hozzávalók: 2 kg alma, cukor, víz, tartósítószer (nátrium-benzoát).

Elkészítése: Az almát megmossuk, feldaraboljuk, gyümölcscentrifugával kipréseljük a levét. Ugyanannyi vizet mérünk ki, mint az almalé és literenként 30 dkg cukrot feloldunk benne. Hozzáadjuk az almaléhez és 75-80 fokra felmelegítjük, 15 percig ezen tartjuk. Tiszta, forró üvegekbe töltjük (teljesen színig), a tetejére késhegynyi tartósítószert teszünk és szárazdunsztba tesszük egy napra. Hűvös helyen tároljuk.

Tudom, hogy rosszul hangzik, hogy cukros vízzel rontjuk el az almalevet, de így nagyon finom lett, nem túl tömény és jól kijön az alma íze.

Sajnos nem tudom, hol találta Miki a receptet, azt hiszem, valami fórumban. Ha megtalálom (vagy megtalálja ő), kirakom a linket ide.

alma1.jpg

alma2.jpg

alma3.jpg

alma4.jpg

10 kiló finn alma (és egy kis szőlő) mosás után 

 

 

 

 

 

 

 

 

gyümölcscentrifuga: balra megy a lé, a nagy tál a mérés miatt kellett
a jobb oldalon kijött masszából almabor lesz

 

 az almaléhez adtam a cukrot és a vizet, majd melegíteni kezdtem

a tetején hab van, nem szűrtem le

 

 

 

 

a tisztára mosott üvegekbe egy kevés nátrium-benzoátot tettem, majd forrásban levő vizet öntöttem bele kb harmadig, ezzel jó alaposan kiöblítettem, majd tölcséren át beleöntöttem a forró almalevet

a bal oldali üvegbe még töltöttem levet, csak vártam, hogy ülepedjen kicsit a hab

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr454862174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása