feb
19

Farsangi torta

Címkék: konyha | Szerző: marcsi72 | 8:05 pm

Az idei magyar farsang tombola-fődíja volt ez a torta. A tésztája a kedvenc, jól bevált csokitorta, a krém grízes-vajas. Mivel nem szoktam tortakrémmel vacakolni, nem volt hozzá bevált krém-receptem. Végül háromféle krémet próbáltam ki a farsang előtti héten és a szerencsés kóstolók szerint ez volt a legfinomabb. 

Hozzávalók (tészta): 18.5 dkg vaj, 1 kk vaníliakivonat, 28 dkg cukor, 3 tojás, 9 dkg étcsoki, 22 dkg liszt, 2 kk sütőpor, 3 ek kakaópor, 1.85 dl tej

A lisztbe beleszitáljuk a kakaót és a sütőport. A vajat megpuhítjuk, robotgéppel kikeverjük a cukorral, egyenként beleütjük a tojásokat, majd az olvasztott étcsokit és a tejet. Hozzáadjuk a kakaós lisztet. Sütőpapírral bélelt kerek kapcsos tortaformában, 180 fokon, előmelegített sütőben sütjük tűpróbáig (50-55 perc). 5 percig a formában hagyjuk hűlni, aztán rácsra tesszük. Ha kihűlt, három lapba vágjuk (óvatosan, mert törik és morzsálódik). "Normális" esetben, azaz ha nem fontos a kinézete, lehet két lapba vágni és krém helyett málnalekvárral tölteni. Így a fagyasztóban is eláll.

Recept innen: The complete book of home baking, J.B.Fairflex Press Pty Limited, "Rich chocolate cake"

Hozzávalók (krém): 7 dl tej, 16 kk búzadara, 33 dkg cukor, 18 dkg vaj, 2 kk van. cukor, 1.5 dl kókuszreszelék

A tejet, van. cukrot és cukrot kevergetve forrásig melegítjük, amíg a cukor feloldódik. Belekeverjük a darát és addig főzzük, míg megsűrűsödik. Levesszük a tűzről, kevergetve hűtjük. Amikor még meleg, belekeverjük a kókuszt és a vajat és teljesen kihűtjük.

Recept innen (sok változtatással): Horváth Ilona: Szakácskönyv, Vince Kiadó, "Fehértorta"

A tortát megtöltjük a krémmel, a tetejére és az oldalára kenjük a maradék krémet.

A tetején levő álarc marcipánból készült, az egyik felét piros, a másikat kék ételfestékkel gyúrtam össze (Miki is segített). Fólia között kinyújtottam és kivágtam, majd a tortára raktam és cukordíszekkel körberaktam. Sajnos a kék marcipán nagyon nyúlt a fóliáról leszedéskor, így kicsit horrorfilmes stílusú lett a kék fele...

A bejegyzés trackback címe:

https://marcsimiki.blog.hu/api/trackback/id/tr564135825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása